Es verdad lo que se comenta que hay crisis en nuestra Empresa , se comenta que van a reducir costos y a la Empresa estos costos le traen de cabeza que son los siguientes, como quitar unas simples Agendas, almanques y tal vez los boligrafos. Realmente esto es lo que le preocupa a nuestra Empresa?.
Parece que no quieran ver realmente cuales son los problemas ,ya que son muchos los años los que realmente estamos tirando material de toda clase y eso es la verdad.
Com Secció Sindical de UGT de Lear, la nostra feina ,es vetllar per els llocs de treball de tots els companys i companyes. Per aquest motiu ja ens hem pronunciat respecte a la suposada reducció de despeses que l’empresa ens a fet arribar, mitjançant el correu intern (ho podreu veure als taulells).
No obstant considerem que la situació actual no es pot considerar de crisis, tot i que una reducció de despeses pot crear una alarma significativa, però tot això, no podem deixar de costat que tenim feina a fer, per millorar la manera de fer les coses.
Des de la Secció Sindical de UGT confiem que la gestió funcioni i que funcioni el millor possible, volem deixar clar, perquè no hagi mals entesos, que el correcte funcionament de la nostra empresa es qüestió de tots els treballadors/es, des de Direcció fins els treballadors de producció passant per enginyeria. On cada un té la seva responsabilitat, si volem que l’empresa tingui futur tenim que treballar tots per millorar.
La veritat si que comença a preocupar la que diuem pot ser una "crisis", yo com operari la veritat em te una mica neguitos. Ya que l'any pasat sempre es podiem fer hores extres i ara si et diuem de fer-les es tot un miracle, com els rumors de que estan acomiadant gent que porta temps, que no hi fam noves inversions en lineas per que tenen millor opcions per la part d'asia que lis surt mes rentable... un munt de coses que anys enrera no se escoltaven i ara començant a amoinar al personal. A mi m'agradaria que ens posesiu una mica al corrent de la actual situacio de Lear i quin futur te. Ja que a mi no m'agradaria que m'agafes i m'acomiadesin tenint una edat avanzada. Moltes gracies a tots i feu un gran treball per nosaltres
Hem estat llegint el teu escrit, no et podem negar que la situació no es massa bona, però també tenim que veure que no es bona per ningú.
Com tu pot veure a través del mitjans de comunicació la situació econòmica i empresarial, tant el nostre país com a la resta del mon industrialitzat no es que siguin els millor anys, i ja no vull entrar en particular en el sector de l’automoció, que actualment sembla que estem en una recessió, deguda més a la no acceptació de préstecs dels bancs i financeres per la compra de vehicles, que al propi sector.
Be una vegada feta la introducció, i parlant de la nostra empresa, des de la secció sindical et podem dir que no tenim la suficient informació per parlar de “crisis” si que es veritat que estem enmig d’una reducció de plantilla important, però no per això tenim que veure el futur negre, sempre han hagut acomiadaments, i no per això a tancat l’empresa.
Sobre el fet de fer hores extres, considerem que no es un símptoma de una possible crisis, sinò de carrega o no carrega de treball o de una incorrecta gestió de producció i/o qualitat. Nosaltres pensem que no es tindríem que fer cap hora, i el que si estem, es el incrementar el número de treballadors.
Respecte al nostre entor, et podem dir que la competitivitat es molt dura i cada dia costa més sobreviure, ens dius que tens por del mercat asiàtic, tens que pensar que nosaltres treballem per Europa no per Àsia, i els nostres competidors directes estant en Europa.
La feina dels sindicats es vetllar per els lloc de treball, ja que sense treballadors els sindicats no podem subsistir, per tant som els primers interessats en que l’empresa estigui viva molt anys, i lluitarem per que així sigui.
Esperem haver-te donat una resposta util a la teva questio.
Gracies per aver contestat al meu escrit. Ja se que vosaltres feu lo possible per que la empresa continui endavant, pero ens teniu que entrendre a nosaltres, ningun ens explica res i son molts el rumors que circulen dintre de la empresa i arribes a la conclusio de continuar en la empresa o començar a buscar un altre , per por que no se te tirin els anys a sobre i et quedis al paro. Se que tambe hiha molte competencia al resto de Europa , pero no m'hi negareu que la majoria de empresas dedicades al mon de l'automocio se estan establint a la zona de Asia. Y per mi aixo suposa una ma d'obra mes barata per les grans empreses, i que jo sapigui no es la primera ni la ultima empresa que ha plegat de automocio per anar-sen a un pais mes profitos. No vull molestarvos per tals comentaris. La meva pregunta en clara y se que hi han molts punts per dir ,pero... ¿Quin futur te Lear a Tarragona?. Us agraeixo que em contesteu en el vostre temps. i enteneume.... estem una mica nerviosos per la situacio . Gracies
Futur... No es pot saber mai, ja que les multinacionals fan el que volen i el nostre govern no fa res per evitar-ho.
Tal i com està el mercat, i amb l'obertura de la planta de Filipines i l'ampliació de la d'Hungria... esperances ben poques.
Teniu algun tipus d'informació que m'ajudi a no ser tan pesimista?
Els projectes s'acaben, i no entren de nous (bé, sí, el PL7, només 1 projecte...) i els acomiadaments són continuats. Fins i tot despatxen seccions senceres, com el cas de HQ o algun nom similar.
Seria important saber que passarà amb aquesta empresa, a 4 anys vista.
Anna , crec que ets de les poques que diu les coses clares, t'agraixo que siguis tan sincera amb aquest sentit. ¿Creus que durara tant? Jo crec que la cosa pinta molt malament, em veig treballant a Filipines 16 Hores diaries, je,je. Bueno esperarem un miracle per part de la empresa.. cosa que dubto , o millor començarem a cercar feina, per que entra la vaga convocada , la crisis i el futur dels projectes de Lear.... crec que sera lo millor. Bueno moltes gracies a tots i espero que la cosa doni un gir important. Un salut a tots